Dość specyficzna branża
Nie da się ukryć, że branża e-commerce jest dość specyficzna. Funkcjonuje w niej na przykład nietypowa forma franchisingu, o której warto powiedzieć tutaj kilka słów.
Internetowa franczyza jest nieco bardziej liberalna od swojej klasycznej wersji. Nie ma tutaj aż tak silnych powiązań, zarówno formalnych, jak i faktycznych, pomiędzy dwoma stronami.
Oczywiście, franczyzodawca obliguje się do trwałej współpracy z franczyzobiorcą i udzielania mu wszelkiej możliwej pomocy. Przekazuje mu know-how oraz dostęp do swojej marki.
Nie inkasuje jednak za to żadnych pieniędzy. Te trafiają do niego dopiero w momencie, w którym franczyzobiorca zaczyna zarabiać na współpracy z nim.
Omawiany wariant jest korzystny szczególnie z perspektywy franczyzobiorcy, który nie musi na początku dokładać do interesu, a i tak zyskuje spore wsparcie ze strony franczyzodawcy. Oczywiście, przez dłuższy okres raczej nie zarobi się tutaj kokosów, jednak później można uzyskać dzięki takiej współpracy całkiem spore dochody.