Flota firmowa, co powinieneś wiedzieć?

Samochody firmowe pełnią dwie zasadnicze funkcje. Z jednej strony są narzędziem pracy dla wielu pracowników z różnych branż. Z drugiej perspektywy, odpowiednio dobrana flota firmowa jest sposobem na budowanie pozytywnego wizerunku firmy, a tym samym zaufania wśród klientów, czy partnerów biznesowych. Mając na uwadze te dwa względy, warto zastanowić się nad zakupem samochodów firmowych dla własnego przedsiębiorstwa. Jak kupować samochody firmowe? Budowanie floty firmowej nie należy do najprostszych zadań.

W wielu firmach, procesem dobierania i zakupu samochodów firmowych zajmuje się wykwalifikowany pracownik lub firma zewnętrzna, która specjalizuje się w branży. Samochody firmowe muszą spełniać wiele warunków, ale być tym samym dopasowane do działalności i jej charakteru. Każde przedsiębiorstwo posiada inne potrzeby, ale i możliwości. Z tego właśnie powodu, niezawodnym wyznacznikiem, za pomocą którego dobierane są odpowiednie samochody jest sam budżet. Na jakie aspekty zwrócić uwagę, kompletując flotę firmową?

  • Jak zostało wyżej wspomniane, bardzo ważny jest charakter firmy.

    To on będzie determinował zarówno wybór marki samochodu, ale i odpowiednią klasę;

  • Konieczne jest także zbadanie potrzeb firmy oraz przyszłego zastosowania poszczególnych aut. Trzeba zwrócić uwagę nie tylko na ich ilość, ale i możliwości oraz funkcjonalności;
  • Budowanie wizerunku firmy to kolejny, bardzo ważny aspekt, choć nie odnosi się tylko do prestiżu aut, które będą prezentowały się wśród klientów i partnerów. Nie można zapominać o budowaniu wizerunku względem samych pracowników i potrzeby ich wynagradzania, czy budowania motywacji. Bardzo często zdarza się, że chociażby przedstawiciele handlowi, którzy szukają nowego stanowiska, sprawdzają na początku auta, które oferuje firma. Samochód staje się ich narzędziem pracy, a w końcu połowę dnia spędzają w trasie;
  • Flota firmowa to nie tylko zakup, ale i późniejsza eksploatacja aut.

    Wydatki na ten aspekt mogą być bardzo duże, a w związku z tym trzeba zwrócić na to uwagę już przy planowaniu budżetu na flotę. Koszty to nie tylko paliwo, ale i amortyzacja. W związku ze stale pojawiającymi się nowinami technologicznymi i okazjami do oszczędności, coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na nowatorskie rozwiązania, jakimi są m.in. samochody hybrydowe.

Projektowanie floty firmy to skomplikowane zadanie, które ma ogromne znaczenie w budowaniu potencjału przedsiębiorstwa.

styleon.pl