Mania

Współcześnie bardzo dużo mówi się o depresji. Zwracamy szczególną uwagę na naszych bliskich, którzy stają się apatyczni i tracą chęć do życia. Nic dziwnego – permanentny smutek uznawany jest za emocje negatywne, więc to logiczne, że budzi uzasadnione obawy. Czy wiesz jednak, że zachowania dokładnie przeciwne również mogą być oznaką choroby? Mania stanowi dokładną odwrotność apatii, a także depresji. Jest to zaburzenie, które charakteryzuje się występowaniem podwyższonego lub drażliwego nastroju. W tym przypadku choremu bardzo ciężko jest przyjąć informację o wystąpieniu schorzenia.
Przeczytaj również: Czym jest metoda All on 6 i jakie są jej zalety?
Szczególnie podwyższony nastrój wiąże się głównie z przyjemnymi odczuciami, powoduje uczucie szczęścia i w niektórych przypadkach graniczy z euforią. Trudno więc się dziwić, że osoba całkowicie zadowolona ze swojego życia nie widzi potrzeby konsultacji z lekarzem – specjalistą. Nieco inaczej przejawia się mania u osób, u których problemem jest nadmierna drażliwość. Bardzo łatwo wpadają w gniew, a zwykle towarzyszy im poczucie krzywdy. Są skłonni do wybuchów, które w wielu przypadkach mogą wiązać się z agresywnymi zachowaniami. W skrajnych przypadkach pojawiają się też urojenia prześladowcze lub inne zmiany psychiki.
Przeczytaj również: Jak przygotować się do zdjęcia pantomograficznego?
Przeczytaj również: Czy wynajem busa jest opłacalny dla małych grup?
Kategorie artykułów
Polecane artykuły

Odpowietrzanie grzejników
Grzejnik, który spełnia zimą swoje zadanie to taki, który równomiernie się nagrzewa. Mogą być z tym problemy, jeśli kaloryfer ulegnie zapowietrzeniu, co w praktyce zdarza się dość często. Obecność bąbli powietrza w grzejniku powoduje, że może on się nagrzać tylko częściowo. Poza tym ciśnienie tłoc

Flota firmowa, co powinieneś wiedzieć?
Samochody firmowe pełnią dwie zasadnicze funkcje. Z jednej strony są narzędziem pracy dla wielu pracowników z różnych branż. Z drugiej perspektywy, odpowiednio dobrana flota firmowa jest sposobem na budowanie pozytywnego wizerunku firmy, a tym samym zaufania wśród klientów, czy partnerów biznesowyc