Prawo konsumenta do zastrzeżenia karty płatniczej

Usługi bankowe umożliwiają zastrzeżenie karty płatniczej, czyli jej zablokowanie. Konsument może tego dokonać w określonych przypadkach. Wyjątkowe sytuacje obejmują kradzież, zgubienie lub zniszczenie karty.
Do zastrzegania karty służy jeden wspólny numer telefoniczny. Kartę płatniczą można zastrzec poprzez osobistą wizytę w banku, poprzez telefoniczne połączenie z infolinią lub przez bankową stronę internetową. Szybkie zastrzeżenie karty umożliwi ochronę znajdujących się na niej oszczędności, a także uniemożliwi użycie karty przez nieuprawnioną osobę.
Klient ma prawo zastrzec swoją kartę płatniczą, dzwoniąc pod specjalny numer – 828 828 828. Jest to jeden, wspólny numer, który działa całą dobę, zarówno w kraju jak i poza jego granicami. Nowy system obejmuje 20 banków w Polsce.
Jeżeli konsument woli dokonać zablokowania karty poprzez drogę elektroniczną, służy do tego strona internetowa: zastrzegam.pl. Osobista wizyta w oddziale bankowym wymaga okazania dowodu tożsamości i weryfikacji danych.
Usługa zastrzeżenia karty jest bezpłatna. Jeżeli bank nakłada na konsumenta dodatkowe opłaty, jest to niezgodne z prawem.

Przeczytaj również: Jakie są najczęstsze wyzwania w pracy pedagoga?
Przeczytaj również: Dlaczego warto wybrać doświadczonego specjalistę w medycynie estetycznej?
Przeczytaj również: Czym jest metoda All on 6 i jakie są jej zalety?
Polecane artykuły

Odpowietrzanie grzejników
Grzejnik, który spełnia zimą swoje zadanie to taki, który równomiernie się nagrzewa. Mogą być z tym problemy, jeśli kaloryfer ulegnie zapowietrzeniu, co w praktyce zdarza się dość często. Obecność bąbli powietrza w grzejniku powoduje, że może on się nagrzać tylko częściowo. Poza tym ciśnienie tłoc

Flota firmowa, co powinieneś wiedzieć?
Samochody firmowe pełnią dwie zasadnicze funkcje. Z jednej strony są narzędziem pracy dla wielu pracowników z różnych branż. Z drugiej perspektywy, odpowiednio dobrana flota firmowa jest sposobem na budowanie pozytywnego wizerunku firmy, a tym samym zaufania wśród klientów, czy partnerów biznesowyc