Prawo konsumenta do zastrzeżenia karty płatniczej
Usługi bankowe umożliwiają zastrzeżenie karty płatniczej, czyli jej zablokowanie. Konsument może tego dokonać w określonych przypadkach. Wyjątkowe sytuacje obejmują kradzież, zgubienie lub zniszczenie karty.
Do zastrzegania karty służy jeden wspólny numer telefoniczny. Kartę płatniczą można zastrzec poprzez osobistą wizytę w banku, poprzez telefoniczne połączenie z infolinią lub przez bankową stronę internetową. Szybkie zastrzeżenie karty umożliwi ochronę znajdujących się na niej oszczędności, a także uniemożliwi użycie karty przez nieuprawnioną osobę.
Klient ma prawo zastrzec swoją kartę płatniczą, dzwoniąc pod specjalny numer – 828 828 828. Jest to jeden, wspólny numer, który działa całą dobę, zarówno w kraju jak i poza jego granicami. Nowy system obejmuje 20 banków w Polsce.
Jeżeli konsument woli dokonać zablokowania karty poprzez drogę elektroniczną, służy do tego strona internetowa: zastrzegam.pl. Osobista wizyta w oddziale bankowym wymaga okazania dowodu tożsamości i weryfikacji danych.
Usługa zastrzeżenia karty jest bezpłatna. Jeżeli bank nakłada na konsumenta dodatkowe opłaty, jest to niezgodne z prawem.
Polecane artykuły
Domy kanadyjskie
Do niedawna, kiedy decydowałeś się na budowę lub kupno domu, całkowicie jasne było, zostanie on wybudowany w tradycyjnej technologii. Jednak świat idzie do przodu, a my coraz chętniej przekładamy zagraniczne rozwiązania na polskie realia. Właśnie dlatego popularność na rynku nieruchomości zyskują do
Łatwy start w branży e-commerce
Jeśli chcielibyśmy zacząć działać w branży e-commerce, to powinniśmy przynajmniej zapoznać się ze specyficzną formą franchisingu, która z powodzeniem w niej funkcjonuje. Tego typu współpraca biznesowa jest atrakcyjna dla osób, które nie chcą bądź nie mogą na starcie ponosić zbyt wysokich kosztów. K