Reklamacja artykułów spożywczych

Konsument ma prawo do reklamacji produktów żywnościowych, jeżeli są one niezgodne z umową sprzedaży. Kupujący może tego dokonać w terminie 3 dni od dnia sprzedaży w przypadku towarów sprzedawanych luzem.
Natomiast przy produktach paczkowanych, termin 3 dni liczony jest od dnia otwarcia opakowania. Towar, który nie nadaje się do konsumpcji, powinien niezwłocznie podlegać reklamacji.
Konsument, który zakupił niezdatny do spożycia produkt żywnościowy może żądać wymiany na nowy towar. Jeżeli wymiana jest niemożliwa, możemy domagać się zwrotu pieniędzy lub obniżenia ceny produktu.
Klient powinien najpierw złożyć sprzedawcy odpowiednie oświadczenie. Konsument nie ponosi żadnych kosztów związanych z naprawą lub wymianą towaru.
Sprzedawca zobowiązany jest do rozpatrzenia reklamacji artykułu spożywczego. Nie może odesłać klienta do producenta lub przywołać regulamin obowiązujący w sklepie.
Konsument powinien przedstawić dowód zakupu, aby sprawniej dochodzić swoich praw.

Przeczytaj równie ż: Jakie są najczęstsze wyzwania w pracy pedagoga?
Przeczytaj również: Dlaczego warto wybrać doświadczonego specjalistę w medycynie estetycznej?
Przeczytaj również: Czym jest metoda All on 6 i jakie są jej zalety?
Polecane artykuły

Odpowietrzanie grzejników
Grzejnik, który spełnia zimą swoje zadanie to taki, który równomiernie się nagrzewa. Mogą być z tym problemy, jeśli kaloryfer ulegnie zapowietrzeniu, co w praktyce zdarza się dość często. Obecność bąbli powietrza w grzejniku powoduje, że może on się nagrzać tylko częściowo. Poza tym ciśnienie tłoc

Flota firmowa, co powinieneś wiedzieć?
Samochody firmowe pełnią dwie zasadnicze funkcje. Z jednej strony są narzędziem pracy dla wielu pracowników z różnych branż. Z drugiej perspektywy, odpowiednio dobrana flota firmowa jest sposobem na budowanie pozytywnego wizerunku firmy, a tym samym zaufania wśród klientów, czy partnerów biznesowyc