Reklamacja towaru. Czego może żądać konsument?

Reklamacja to podstawowe uprawnienie, z którego może skorzystać każdy konsument. Zakupiony produkt, który okazał się wadliwy może zostać zareklamowany. Konsument może zażądać od sprzedawcy wymiany lub naprawy towaru.
Warto zaznaczyć, że prawo do reklamacji produktu przysługuje niezależnie od tego czy do zakupu została dołączona gwarancja. Takie uprawnienia zapewniają przepisy ustawy konsumenckiej. Konsument może domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy lub wymiany towaru.
Przy pierwszej reklamacji nie możemy zażądać zwrotu pieniędzy. Takie roszczenie jest możliwe, gdy wymiana lub naprawa produktu jest niemożliwa lub wiąże się z nadmiernymi kosztami. Zwrot pieniędzy już także możliwy w sytuacji, w której wymiana towaru mogłaby narazić konsumenta na niedogodności.
Należy pamiętać, że reklamacja jest podstawowym prawem klienta. Może on zareklamować towar na podstawie karty gwarancyjnej lub ustawy. Przy pierwszej reklamacji możliwa jest jedynie naprawa lub wymiana produktu.

Przeczytaj również: Jakie są najczęstsze wyzwania w pracy pedagoga?
Przeczytaj również: Jakie są najnowsze trendy w zabiegach na twarz?
Przeczytaj również: Czy wynajem busa jest opłacalny dla małych grup?
Kategorie artykułów
Polecane artykuły

Flota firmowa, co powinieneś wiedzieć?
Samochody firmowe pełnią dwie zasadnicze funkcje. Z jednej strony są narzędziem pracy dla wielu pracowników z różnych branż. Z drugiej perspektywy, odpowiednio dobrana flota firmowa jest sposobem na budowanie pozytywnego wizerunku firmy, a tym samym zaufania wśród klientów, czy partnerów biznesowyc

Zrównoważone rolnictwo z użyciem kredy nawozowej big bag: strategie i praktyki
Zrównoważone rolnictwo odgrywa istotną rolę w ochronie środowiska, zwłaszcza w obliczu degradacji gleby oraz zmian klimatycznych. Wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań, takich jak kreda nawozowa w big bagach, umożliwia dostosowanie praktyk do wymogów ekologicznych. Dzięki temu można osiągnąć równowag