Transformacja gospodarki

Wraz z upadkiem socjalizmu politycznego i odsunięciem od władzy PZPR, polska gospodarka zaczęła zmieniać się z planowanej w wolnorynkową.
Przeczytaj również: Reklamacja towaru. Czego może żądać konsument?
Proces ten nie był łatwy, a rozpoczął się w gruncie rzeczy jeszcze za rządów komunistów.
Przeczytaj również: Biznes i szanse na wielkie dochody
Opracowana przez Mieczysława Wilczka ustawa o wolności gospodarczej sprawiła, że Polskę zalała fala wolnej przedsiębiorczości, a zaradni rodacy bogacili się w szalonym tempie.
Przeczytaj również: Infolinia – jakie koszty ponosi konsument?
Handlowano dosłownie wszystkim, niemal zawsze znajdując spragnionych nowości klientów.
Ta swoboda nie trwała jednak długo.
Już od 1989 roku zaczęto stopniowo wprowadzać w Polsce regulacje działalności gospodarczej, które wcale nie ułatwiały konsumentom funkcjonowania.
Nie było już tak łatwo założyć własnej działalności i zarabiać na sprzedaży produktów.
Komplikowały się przepisy podatkowe, a przedsiębiorca stał się w dużej mierze zakładnikiem dobrej woli urzędników.
Dziś, choć oczywiście żyjemy w realiach wolnego rynku i swobód gospodarczych, to wiele aspektów nie wygląda tak kolorowo – szczególnie z punktu widzenia tych, którzy mają własne firmy.
Polecane artykuły

Imponujące pomniki historii
Czytając książki historyczne dowiadujemy się przede wszystkim o wydarzeniach, które miały miejsce i o ludziach, którzy wpływali na bieg historii. Tak się składa, że dzieje świata to przede wszystkim ludzkie historie. Ludzi, którzy mieli swoje emocje, wątpliwości, pomysły, zamiary dobre lub złe. Bywa

Infolinia – jakie koszty ponosi konsument?
Konsument może wybrać odpowiednią dla siebie formę kontaktu z danym przedsiębiorcą. Jedną z opcji jest połączenie telefoniczne. Nie powinniśmy obawiać się poniesienia wysokich kosztów takiego połączenia, ponieważ ustawa o prawach konsumenta gwarantuje klientowi ochronę. Jeśli przedsiębiorca wskazał