Za co lubimy dyskonty?

Trudno mówić o miejscach, w których można zrobić zakupy i nie wziąć pod lupę tematu dyskontów. Faktem jest, że odniosły one w Polsce wielki sukces, choć początki wcale nie były tak oczywiste. Zalążek potężnego dziś rynku pojawił się w latach 90. za sprawą Biedronki, która powstała z inicjatywy poznańskiego biznesmena Mariusza Świtalskiego.
Dość szybko sprzedał on udziały portugalskiemu inwestorowi, który rozwinął ją w szybkim tempie i uczynił największą siecią handlu detalicznego w Polsce. Swoje trzy grosze wtrącili też Niemcy za sprawą marketów Lidl oraz Aldi, a także Duńczycy, którzy zaczęli rozwijać nad Wisłą swą sztandarową sieć Netto. Obecnie Lidl ostro rywalizuje z Biedronką o prym, kształtując swój wizerunek dyskontu z wyższej półki, co spotyka się z pozytywną reakcją klientów. A jeszcze parę lat temu niemiecki gigant poważnie rozważał wycofanie się z polskiego rynku i odsprzedanie działających sklepów krajowemu rywalowi – sieci Aldi.
Dziś Polacy kupują w dyskontach z chęcią, bo dostają dobrej jakości towar w atrakcyjnych cenach.

Polecane artykuły

Imponujące pomniki historii
Czytając książki historyczne dowiadujemy się przede wszystkim o wydarzeniach, które miały miejsce i o ludziach, którzy wpływali na bieg historii. Tak się składa, że dzieje świata to przede wszystkim ludzkie historie. Ludzi, którzy mieli swoje emocje, wątpliwości, pomysły, zamiary dobre lub złe. Bywa

Infolinia – jakie koszty ponosi konsument?
Konsument może wybrać odpowiednią dla siebie formę kontaktu z danym przedsiębiorcą. Jedną z opcji jest połączenie telefoniczne. Nie powinniśmy obawiać się poniesienia wysokich kosztów takiego połączenia, ponieważ ustawa o prawach konsumenta gwarantuje klientowi ochronę. Jeśli przedsiębiorca wskazał