Biznes napojów dających „power”

Nowe trendy panujące na rynku a także potrzeba włączenia do własnego życia wspomagaczy dających nam dużą dawkę energii i nierzadko aktywizujące nasze codzienne działania, spowodowało, że na rynek wkroczyły firmy z wymyślonym nowym produktem, jakim są napoje energetyczne.

Ważnym jest fakt nie mylenia napojów izotonicznych i energetycznych, które znacząco różnią się zarówno składem jak i działaniem.

Napoje energetyzujące zawierają w swoim składzie bardzo dużą ilość tauryny czy też kofeiny, glukozy, sacharozy i innych jeszcze substancji.

Ich głównym zadaniem jest pobudzenie naszego układu nerwowego i wywołanie przypływu energii, po przez dostarczenie dużej ilości łatwo przyswajanego cukru.

Zaskakującym stał się fakt, iż w bardzo krótkim czasie wielkość sprzedaży wspomnianego napoju, sprzedawanego w stosunkowo małych puszkach, bo o pojemności 0,33 litra, wynosi około 3 miliardów sztuk w skali roku, tylko oczywiście w Polsce.

A na świecie? Policzmy sobie sami, jak jedna mała puszka przyczyniła się do powstania gigantycznego majątku, jej producentów.