Reklamacja towaru. Czego może żądać konsument?

Reklamacja to podstawowe uprawnienie, z którego może skorzystać każdy konsument. Zakupiony produkt, który okazał się wadliwy może zostać zareklamowany. Konsument może zażądać od sprzedawcy wymiany lub naprawy towaru.
Warto zaznaczyć, że prawo do reklamacji produktu przysługuje niezależnie od tego czy do zakupu została dołączona gwarancja. Takie uprawnienia zapewniają przepisy ustawy konsumenckiej. Konsument może domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy lub wymiany towaru.
Przy pierwszej reklamacji nie możemy zażądać zwrotu pieniędzy. Takie roszczenie jest możliwe, gdy wymiana lub naprawa produktu jest niemożliwa lub wiąże się z nadmiernymi kosztami. Zwrot pieniędzy już także możliwy w sytuacji, w której wymiana towaru mogłaby narazić konsumenta na niedogodności.
Należy pamiętać, że reklamacja jest podstawowym prawem klienta. Może on zareklamować towar na podstawie karty gwarancyjnej lub ustawy. Przy pierwszej reklamacji możliwa jest jedynie naprawa lub wymiana produktu.

Przeczytaj również: Biznes i szanse na wielkie dochody
Przeczytaj również: Infolinia – jakie koszty ponosi konsument?
Przeczytaj również: Niechciany prezent. Jak dokonać zwrotu?
Polecane artykuły

Kiedy warto wymienić „elektrykę”?
Posiadanie w domu nowoczesnej instalacji elektrycznej wykonanej wedle wysokich standardów sztuki budowlano-remontowej jest bardzo ważne. W wielu mieszkaniach i domach działają jednak rozwiązania starszego typu, które niekoniecznie są optymalne. Nie oznacza to, że w każdej chwili może się wydarzyć co

Reklamacja artykułów spożywczych
Konsument ma prawo do reklamacji produktów żywnościowych, jeżeli są one niezgodne z umową sprzedaży. Kupujący może tego dokonać w terminie 3 dni od dnia sprzedaży w przypadku towarów sprzedawanych luzem. https://edumax.com.pl/ Natomiast przy produktach paczkowanych, termin 3 dni liczony jest od