Za co lubimy dyskonty?
Trudno mówić o miejscach, w których można zrobić zakupy i nie wziąć pod lupę tematu dyskontów. Faktem jest, że odniosły one w Polsce wielki sukces, choć początki wcale nie były tak oczywiste. Zalążek potężnego dziś rynku pojawił się w latach 90. za sprawą Biedronki, która powstała z inicjatywy poznańskiego biznesmena Mariusza Świtalskiego.
Dość szybko sprzedał on udziały portugalskiemu inwestorowi, który rozwinął ją w szybkim tempie i uczynił największą siecią handlu detalicznego w Polsce. Swoje trzy grosze wtrącili też Niemcy za sprawą marketów Lidl oraz Aldi, a także Duńczycy, którzy zaczęli rozwijać nad Wisłą swą sztandarową sieć Netto. Obecnie Lidl ostro rywalizuje z Biedronką o prym, kształtując swój wizerunek dyskontu z wyższej półki, co spotyka się z pozytywną reakcją klientów. A jeszcze parę lat temu niemiecki gigant poważnie rozważał wycofanie się z polskiego rynku i odsprzedanie działających sklepów krajowemu rywalowi – sieci Aldi.
Dziś Polacy kupują w dyskontach z chęcią, bo dostają dobrej jakości towar w atrakcyjnych cenach.
Polecane artykuły
Domy kanadyjskie
Do niedawna, kiedy decydowałeś się na budowę lub kupno domu, całkowicie jasne było, zostanie on wybudowany w tradycyjnej technologii. Jednak świat idzie do przodu, a my coraz chętniej przekładamy zagraniczne rozwiązania na polskie realia. Właśnie dlatego popularność na rynku nieruchomości zyskują do
Łatwy start w branży e-commerce
Jeśli chcielibyśmy zacząć działać w branży e-commerce, to powinniśmy przynajmniej zapoznać się ze specyficzną formą franchisingu, która z powodzeniem w niej funkcjonuje. Tego typu współpraca biznesowa jest atrakcyjna dla osób, które nie chcą bądź nie mogą na starcie ponosić zbyt wysokich kosztów. K