Za co lubimy dyskonty?

Trudno mówić o miejscach, w których można zrobić zakupy i nie wziąć pod lupę tematu dyskontów. Faktem jest, że odniosły one w Polsce wielki sukces, choć początki wcale nie były tak oczywiste. Zalążek potężnego dziś rynku pojawił się w latach 90. za sprawą Biedronki, która powstała z inicjatywy poznańskiego biznesmena Mariusza Świtalskiego.
Dość szybko sprzedał on udziały portugalskiemu inwestorowi, który rozwinął ją w szybkim tempie i uczynił największą siecią handlu detalicznego w Polsce. Swoje trzy grosze wtrącili też Niemcy za sprawą marketów Lidl oraz Aldi, a także Duńczycy, którzy zaczęli rozwijać nad Wisłą swą sztandarową sieć Netto. Obecnie Lidl ostro rywalizuje z Biedronką o prym, kształtując swój wizerunek dyskontu z wyższej półki, co spotyka się z pozytywną reakcją klientów. A jeszcze parę lat temu niemiecki gigant poważnie rozważał wycofanie się z polskiego rynku i odsprzedanie działających sklepów krajowemu rywalowi – sieci Aldi.
Dziś Polacy kupują w dyskontach z chęcią, bo dostają dobrej jakości towar w atrakcyjnych cenach.

Przeczytaj również: Reklamacja towaru. Czego może żądać konsument?
Przeczytaj również: Biznes i szanse na wielkie dochody
Przeczytaj również: Infolinia – jakie koszty ponosi konsument?
Polecane artykuły

Kiedy warto wymienić „elektrykę”?
Posiadanie w domu nowoczesnej instalacji elektrycznej wykonanej wedle wysokich standardów sztuki budowlano-remontowej jest bardzo ważne. W wielu mieszkaniach i domach działają jednak rozwiązania starszego typu, które niekoniecznie są optymalne. Nie oznacza to, że w każdej chwili może się wydarzyć co

Reklamacja artykułów spożywczych
Konsument ma prawo do reklamacji produktów żywnościowych, jeżeli są one niezgodne z umową sprzedaży. Kupujący może tego dokonać w terminie 3 dni od dnia sprzedaży w przypadku towarów sprzedawanych luzem. https://edumax.com.pl/ Natomiast przy produktach paczkowanych, termin 3 dni liczony jest od